Zrušme reklamu, zrušme právníky
Herec Pavel Liška se omluvil za své účinkování v reklamě pro společnost Bohemia Energy. Nechápu proč. Dělal přeci jen svou práci.
Navíc jí dělal s přesvědčením, protože sám ke klientům Bohemia Energy patřil. Jsou mnozí herci, kteří dělají reklamu třeba na parfém, ke kterému by si doma nečichli ani na záchodě. Dělají prostě svou práci. Nikdo z nich neví, zda firma, pro kterou placenou reklamu vytvořili, v budoucnu nezkrachuje. To by pak nemohli dělat reklamu žádnou. A v konečném důsledku by existovali jen reklamy třeba s kreslenými alzáky.
A co zaměstnanci těch zkrachovalých firem? Budou se omlouvat, že nepodávali dostatečný pracovní výkon, aby krachu zabránili? Vždyť jejich vztah k firmě je úplně stejný jako vztah herce, který dělá pro tu firmu reklamu. Odvádějí svou práci a dostanou za to od firmy zaplaceno. Podívejte se dnes na republiku jak je zaplavená billboardy Lidlu, kde děkuje svým zaměstnancům. A možná jsou někteří z nich i reálně na těch billboardech vyfoceni. Co kdyby Lidl zkrachoval? Lidé pak budou muset jezdit za nákupy dál, bude je to stát víc peněz na benzínu a možná i zaplatí více. Budou se ti zaměstnanci omlouvat?
Pojďme dál. Co právníci? Budou se omlouvat, za to že obhajovali násilníka nebo vraha? To bychom pak mohli radši profesi právníka zrušit.
Prostě pane Liško, svou práci jste dělal a děláte dobře a to s tou omluvou jste nemusel, ba přímo neměl.
Souhlasím s mnohými z vás. Jsem ráda, že to udělal. A ta reklama byla skvělá.
Nesouhlasím s vámi. Nebyli to žádní noname účinkující ale známé osoby, které svou tváří podsouvaly klientům představu, že dodavatel je solidní. A on nebyl. Je to stejné jako když před čvrtstoletím známé osobnosti dělaly PR pro kampeličky a ty pak zkrachovaly (namátkou mne napadá Jiří Krampol). A srovnání s Lidlem je úplně mimo, pokud zkrachuje, zákazník o žádné peníze nepřijde. Když půjde pro chleba do vedlejšího obchodu určitě mu tam neřeknou „Jé, my jsme s vámi nepočítali, budete proto u nás místo 30 korun platit 150“. Jde také o naprosté selhání ERÚ. Podívejte se na jejich tabilku srovnání cen dodavatelů… Číst vice »
Jistě nikomu nelze bránit, pokud má potřebu se omluvit. Nicméně – Pavel Liška je herec, a dle mého dobrý – a platy herců nejsou v divadle nijak závratné. A BE nejspíše nabídla slušný peníz, aby ho získala /stejně jako Marka Dainela/. A oni za ty prachy udělali to nejlepší, co uměli. Byli vtipní a možná někoho nalákali (já jsem vůči těmto reklamám imunní, ale chápu, že někdo nikoli/. On cítil potřebu se omluvit, za mne by nemusel.
No, nepsal jsem nic o bránění omluvě. Pavel Liška je určitě jeden z nejlépe placených herců, určitě není závislý na divadelní gáži (ani nevím jestli v divadle hraje, možná ano). Nezpochybňuji jeho umění v reklamě předvedené. Pavel Liška se, dle mne, projevil jako skutečný charakter. Ale hlavně jsem reagoval na blog p. Flašky a nesmyslné přirovnání k Lidlu včetně poznámek o fotkách zaměstnanců. V tom je jádro pudla, oni jsou jeho zaměstnanci, p. Liška nikoliv. To je z mé strany k tomuto vše. 🙂
Nejsme v zásadním rozporu.
Tak Tome! – Nemusel, ale chtěl.
;o)
Jasně, píšu o tom, chtěl. Ale nemusel…
Myslím, že máte vesměs pravdu, Tomáši. Až na to, že Pavla Lišku chápu. U něho se nedomnívám se, že by šlo jen o pózu a prázdné gesto, asi to tak cítil, a když to tak cítil, tak to udělal, a já jeho omluvu akceptuju. Žádnou jeho vinu ovšem neshledávám a ty jeho reklamy s Markem Danielem se mi líbily, v současné reklamní šedi a marasmu byly osvěžující a mile vtipné. Možná bych se však v jeho dnešní situaci zachoval podobně, akorát nejspíš nebudu muset. Ať už jsem totiž dělal castingy či byl osloven nabídkou na role do reklam na čaj,… Číst vice »
Súhlas, ono je to niekedy tažké odmietnúť..aj môj syn točí reklamy, má doma kopec Whisky a basy piva a tiež nepije…
Tak to mně za natáčení reklamy na pivo nikdy pivo nenabídli. A to je dobře, já radši prachy.
Omlouvat se nemusel, ale zřejmě to tak cítil, takže má asi vyšší práh čehosi, snad řekněme pocitu zodpovědnosti za to, čemu propůjčíl svou tvář. Je mi tím sympatický. Není to obvyklé.
Vidím to podobně, Tome. Navíc, ty reklamy byly místy i vtipné, a to na rozdíl od té záplavy debilních, kde má člověk takový divný pocit v ústech a zátylku.