Stačí strejda z Tetčic a stavby za miliardy korun stojí
Ano, i to je možné v Česku, jak píše web Blesk, kde se nestaví dálnice a tolerují černé stavby. Dokáže tomu bránit jediný důchodce s mimořádně hloupými námitkami. Vymahatelnost práva je u nás katastrofální.
Chápu, že pro mnohé cizince je Česko banánovou republikou bez ohledu na to, kdo je zrovna u vlády. Tyto problémy se vlečou už desítky let a nikdo s tím nic nedělá. To je typický český šlendrián, kterému se jenom přihlíží. A neobstojí žádné vytáčky na Brusel a Evropskou unii. V Německu a Rakousku se staví dálnice velmi rychle, stejně jako v Polsku, a jsou to rovněž unijní země. Jiné státy se také dokážou vypořádat velmi rázně s černými stavbami. Tamní stavební úřady jednoduše nařídí jejich zbourání a dohlédnou na to, aby se tak skutečně stalo. Proto si třeba Rakousku nebo v Německu téměř nikdo nedovolí stavět načerno jako u nás. Kdežto u v Česku je to poměrně oblíbená disciplína.
My si se stavbami bez povolení nevíme rady, čeští úředníci raději zvolí alibistickou taktiku spočívající v dodatečném povolení stavby. Takový postup zvolili i na Karlovarsku, kde ruský podnikatel Nikolaj Stěpanov se rozhodl už před delší dobou obohatit českou architekturu o byzantský rozměr a v Chráněné krajinné oblasti Slavkovský les postavil typickou ruskou vesnici, která se do zdejší přírody vůbec nehodí. Jak uvedl článek na iDNES.cz, v anketě ji čtenáři také označili za největší hrůzu Karlovarského kraje. A klasický čecháčkovský alibismus, rusák stavěl bez povolení, ale dodatečně získal souhlas úředníků. Logicky se nabízí otázka, co zatím bylo a kolik to stálo?
Chápu, že v Rusku je porušování pravidel pro Putinovy příznivce běžnou normou. Pokud patříte k příznivcům Kremlu, tak můžete klidně v Moskvě postavit velkovýkrmu vepřů na Rudém náměstí v a nic se vám nestane. Byl bych ovšem nerad, kdyby tyhle rusácké způsoby masivně zakotvily i v naší zemi.
Jedni staví bez problémů načerno, druzí zase stavět nemohou, a týká se to potřebných staveb, dálnic, železnic apod. Stačí jen důchodce a stavba za půl miliardy korun stojí. Stát kvůli špatným zákonům jenom přihlíží. Spolek Voda z Tetčic, to je v podstatě jenom tamní bývalý místostarosta a nynější důchodce Josef Dvořák, který v Brně zablokoval výstavbu tamního silničního městského okruhu za stovky milionů korun. Přitom každé zpoždění stavby také logicky znamená její prodražení. Už předtím pan Dvořák úspěšně bránil modernizaci železniční trati Brno – Zastávka u Brna a když se jej Správa železnic dotázala, co má dělat, aby se svými obstrukcemi přestal, tak odpověděl: „Zrušte trať na Jihlavu a místo ní postavte cyklostezku.“ A něco takového už dlouhá léta už úspěšně brzdí potřebné dopravní stavby.
Nebo levičácký aktivista a bývalý europoslanec Jan Keller zase se svými druhy bránil výstavbě dálničního okruhu kolem Plzně, ač žije stovky kilometrů daleko, tuším, že na severní Moravě. Nechápu, proč naše zákony umožňují, aby lidé z dalekých míst mohli blokovat potřebné stavby v místech, ke kterým prakticky nemají žádný vztah. Kvůli takovým obstrukcím Plzní zbytečně projížděly desítky tisíc aut navíc a lidé tím hodně trpěli.
Dalším velkým problémem České republiky je neúměrná délka soudních sporů, kdy lidé se dlouhá léta nemohou dovolat spravedlnosti. Ale o tom někdy příště.
Svých problémů tedy máme víc než dost, a měli bychom bychom nejdřív řešit je. Jak a se říká, každý si má nejdřív zamést před vlastním prahem. To, co jsem popsal, jsou záležitosti, která nám dělají špatné jméno ve světě a je nepochopitelné, že si stát s nimi neumí poradit, a pouze přihlíží obstrukcím pod stupidními výmluvami.
Kdysi jsem viděl takový výstižný kreslený Renčínův vtip, kde jeden chlap u svinčíku říká druhému: „Ukliďte si tady ten bordel a přestaňte se vymlouvat na Bílou Horu, Mnichov a vítězný únor.“ To je přesné. To, že budeme řešit sousední země, nám fakt nepomůže. K osvědčeným konzervativním hodnotám patří také respekt k zákonům a vymahatelnost práva. Nestačí se jenom bít v prsa a vykřikovat, jaký že to jsem konzervativní Jura.
Jediný strejda z Tetčic drží Brno v šachu! Zablokoval stavbu okruhu za půl miliardy | Blesk.cz
Hrůza Karlovarska: ruská vesnice ve Slavkovském lese – iDNES.cz
Ohledně dálnic. Pokud člověk jede třeba chorvatskými dálnicemi, je tam velmi často přes ní cca 200 m dlouhý tunel, na jehož „stropě“ je přechod pro zvěř. Nevím, jestli je to u nás, ale zatím jsem to nepostřehl. Pokud by v projektu každé podobné stavby byla zakomponována i složka pro zvířata /tunely, nadchody apod.). pak by podobní jedinci z Tetčic utřeli nos. Že je cosi shnilého, vím z Jeseníků. Na Praděd se dá dostat pěšky nebo po silnici, kam však osobní auta mohou jet jen k hotelům nebo za nehorázný poplatek. Lyžaře tam v sezóně denně vyváží kolona autobusů, vždy cca… Číst vice »
Jenže ony ty přechody pro zvěř na dálnicích jsou. Dokonce když se stavěla D1 na Ostravu (tuším 90. léta), tak si všichni dělali legraci z toho, že jsou tam přechody pro medvědy, které tam už 170 let nikdo neviděl. Tudy cesta nevede. Když vyhovíš všem požadavkům, najdou si vždycky další. Ty požadavky jsou jen záminka, principielně tito lidé prostě dálnice nechtějí. Jediná cesta je legislativní, tzn. že do toho mohou kecat skutečně jen dotčení z okolí, jen jednou (třeba při územním řízení), bez možnosti odvolání. Když to dají k soudu, tak soudy by měly mít lhůtu a po jejím uplynutí… Číst vice »
Fakt jsou? I na D1? Znám to jen z Chorvatska, tam je vždy i upozornění……Jinak samozřejmě souhlas, mám pocit, že těm lidem nejde o věc, ale o prachy. Pamatuji případ z Ostravy, stavel se nový showroom Volvo, potřebovali pokácet 2 stromy – blokoval to nějaký člověk z Karviné. Pak si řekl o úplatek, že to stáhne. naštěstí ho nahrávali, takže to dopadlo dobře.
Jojo. Jsou i u nás a je jich dle mě i docela dost. Je toho hodně na netu. Příklady:
https://vysocina.rozhlas.cz/bezpecny-prechod-dalnice-pro-zver-nad-d1-u-humpolce-dokoncuji-prvni-z-ekoduktu-8554366
https://kraje.rsd.cz/vysocina/pres-dalnici-d1-se-na-vysocine-dokoncuji-2-nadchody-pro-zver/
https://www.enviweb.cz/85482
…….