Jiří Ovčáček v katedrále
Na internetu je k vidění prázdná katedrála sv. Víta v Praze, kde mluvčí presidenta státu čte liturgický text z Listu Židům
Písmo popisuje mnohé zázraky. Tak třeba svatý apoštol Pavel, ještě se jménem Šavel, zpočátku své kariéry pronásledoval křesťany a byl příčinou jejich předčasné smrti. Jednou byl na cestě do Damašku zasažen dotazem samotného B-ha, proč jej pronásleduje. Písmo říká, že byl v tu chvíli oslepen, uvědomil si své zlé činy a stal se z něj stal horlivý vyznavač Krista a jeden z nejvíce aktivních apoštolů.
I Máří Magdaléna začala svou životní pouť jako prostitutka, aby skončila jako svatá. Jistě by se našlo mnoho dalších, kteří zpočátku měli pro B-ha jen slova pohrdání, aby později našli k němu cestu.
Písmo jim dává naději v perikopě o dělnících na vinici. Ti, co přišli ráno, dostali za celodenní práci denár, stejně tak ti, co přišli v poledne a úplně stejnou mzdu i ti, kteří přišli až na sklonku dne. Lidská spravedlnost toto nechápe, ta B-ží na tom naopak stojí.
U všech je však důležitá jedna věc. A tou je upřímnost v konání. Svatý Pavel jistě nekalkuloval s tím, že se tak nějak vyvinil ze svých předchozích činů. I Máří Magdaléna svým příklonem a službou Kristu nepočítala má dáti-dal. Zmíněná perikopa o dělnících na vinici objasňuje princip B-ží spravedlnosti bez lidské kalkulace.
Co si však myslet o jedinci (v jehož pozadí je zřetelně vidět i primas český Dominik Duka), který na jedné straně čte krásná slova o B-žím synu, který se stal nejvyšším veleknězem a ukázal všem na zemi cestu, na straně druhé na svých mediálních výstupech nešetří tím nejhorším výrazivem, které používal jistě už jako šéfredaktor Haló novin a nyní dosahuje nebývalých razancí. Na jedné straně Jiří Ovčáček jako oddaný syn církve u ambonu s procítěným projevem a na straně druhé Jiří Ovčáček ve službách jedince, pro něhož je lež, vulgarita a nulová empatie základním atributem jeho smyslu života.
Je možné, že Jiří Ovčáček tak úplně nepochopil onu perikopu o dělnících na vinici. A taky tu, že nelze sloužit dvěma pánům. I toto koneckonců je možné se v Písmu dočíst. Židé by to nazvali chucpe.
Níže uvedený odkaz z katedrály.
https://www.facebook.com/1369094711/videos/10216644387486647/
no jo, Ovcacek… mne by neprekvapilo, kdyby v zaveru v katedrale zazpival ruskou a cinskou hymnu
To je síla, Tomáši. Ovčáček křesťanem je živoucí oxymóron. Šílený. Jsem ráda, že tu mohu být s vámi. Děkuji 🙂
ty kráso, to se fakt stalo? No nic…jdu radší něco dělat…(díky za blog).
Byl jsem překvapen, koho vidím za ambonem. je to tentýž jedinec, který ihned po skončení modlitby k B-hu napadne na svém FB profilu jedince se slušným dotazem, případně ho hned označí za fašistu. Pro mne to bratr v Kristu moc není.
Tomáši, super blog. Ja už sa radšej k tým ľuďom na Hrade nevyjadrujem, to je niečo tak morálne pokleslého, že sa to nedá ani napísať. Pekné sviatky.
Doktore skvělý blog a kuwa chlape, ty jim musíš na tom Idnesu fakt chybět!
Nebude to tak žhavé. Včera mne opět umravňovala paní Martina Moudrá. Nejvíce mne potěšilo, že na mou výtku o vlezlosti (opravuje mi třeba moje fotografie nebo jí vadí jedno slovo a tak se o tom sáhodlouze rozepíše), mi vysvětlila, že by mohla vstupovat do KAŽDÉHO mého blogu, ale tak nějak se haltuje a dělá to jen výjimečně. Přiznám se Ti, že je mi dobře bez podobných existencí.
Když jsem tu zprávu zaznamenal, napadlo mne jen, že mi je do toho sice hovno, ale že se mi to nelíbí. Možná by bylo krásné, kdybych dokázal věřit, že se zbloudilá ovečka tak snadno může přichýlit k pastýři, ale nějak mi to holt nejde. Nemám v sobě zřejmě dost té smířlivosti a schopnosti odpouštět, jakou se prý vyznačují křesťané, respektive snad alespoň ti praví křesťané.
Nevím, nerozumím tomu. Ale taky koneckonců nemusím všechno vědět ani všemu rozumět.
Ja tomu nerozumím. Pokud je Jiří Ovčáček věřící, tak nemůže přeci tak nenávidět. A poku nenávidí, tak nemůže být věřící. Z toho vyvozuje že je nevěřící pokrytec.
On byl dříve tuším v husitské církvi, ale před několika lety konvertoval ke katolictví. Myslím, že si husité mohutně oddechli.
Tome, Ovčáček je neděli co neděli na mši u Jezulatka, je silně věřící a vim to od kamaráda, který tam taky chodí.
Ahoj Zuzko, neumím posoudit, jestli je někdo silně a někdo slabě věřící. Dle mého buď věřím v B-ha (jedno v jaké podobě), nebo nevěřím. Teď nehodnotím jestli je z toho něco dobře a něco špatně. Co mi ale tak nějak nesedí, je chování jednotlivce z hlediska případné víry. Pakliže věřím v B-ha jako jedinečnou entitu lásky, nemohu ráno jít na mši a odpoledne napsat na Twitter nenávistný komentář. Nemohu být na jedné straně šéfredaktor Haló novin (tedy plátku, hlásající vše možné, jen ne B-ží pravidla) a současně jít k příjetí hostie. Nemohu sloužit B-hu a současně i panu Zemanovi, který… Číst vice »
Ano, vidím to také tak. A když pominu Zemanův slovník, tak jeho činy jsou pro mne opovrženíhodné, protože nejsou myšleny upřímně. A nezachránil to ani dnes svým krátkým projevem ve smířlivém a rádoby duchovním tónu.
Skutečná víra se shoduje v principu myšlení a jednání. U Ovčáčka je to naprostý kontrast.
Přesně vyjádřeno, Niké. Důvěra se buduje dlouho. Jeden projev nic neřeší.